REGULAMIN APLIKACJI INTERNETOWEJ
AWIZACJE.COM

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z APLIKACJI INTERNETOWEJ
  3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY
  4. ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG, ZAKUP SUBSKRYPCJI
  5. DOSTĘP DO APLIKACJI, FUNKCJONALNOŚCI APLIKACJI
  6. PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE, DOSTĘP DO DANYCH
  7. KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ
  8. REKLAMACJE DOTYCZĄCE APLIKACJI INTERNETOWEJ
  9. USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  10. POSTANOWIENIA DODATKOWE
  11. PRAWA AUTORSKIE DO APLIKACJI
  12. DANE OSOBOWE
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE





Dziękujemy za zainteresowanie naszą aplikacją internetową (dalej jako: "Aplikacja Internetowa", "Aplikacja").

Aplikacja przeznaczona jest dla wszystkich przedsiębiorstw, których działalność wiąże się z transportem. Aplikacja ma na celu ułatwić przedsiębiorcom organizację dostaw i wysyłek, a także przekazywanie zleceń transportowych.

Dostęp do Aplikacji możliwy jest z poziomu przeglądarki internetowej, za pośrednictwem indywidualnej subdomeny Awizacje.com, utworzonej w ramach zakupionej przez Państwa subskrypcji.

Prosimy o uważne zapoznanie się z niniejszym regulaminem. Regulamin określa zasady korzystania z Aplikacji przez jej użytkowników, w tym warunki licencyjne oraz politykę prywatności danych osobowych gromadzonych i przetwarzanych w ramach Aplikacji. Aplikacja chroniona jest przepisami prawa autorskiego, prawa własności intelektualnej oraz innymi właściwymi, bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa. Korzystanie z Aplikacji możliwe jest na warunkach licencyjnych określonych w regulaminie.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Aplikacji. Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji przez Państwa o korzystaniu z Aplikacji, regulują w szczególności zasady korzystania z jej funkcjonalności, w tym warunki odpłatności usług oraz naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem oraz skorzystania z naszych usług,

Zespół Awizacje.com






1) POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Właścicielem Aplikacji Internetowej jest Tomasz Fudala prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Tomasz Fudala BTF PROJECTING wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Żwirowa 1, 87-300 Brodnica, NIP: 8741504206, REGON: 871676898, adres poczty elektronicznej: biuro@awizacja.com – zwany dalej "Usługodawcą".
  2. Aplikacja Internetowa oraz niniejszy Regulamin i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie przedsiębiorców oraz inne podmioty niebędące konsumentami. Dla uniknięcia wątpliwości, przyjmuje się, że Aplikacja Internetowa nie jest skierowana do konsumentów.
  3. Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
    1. APLIKACJA INTERNETOWA, APLIKACJA – interaktywna aplikacja obsługiwana z poziomu przeglądarki internetowej, tj. oprogramowanie służące do ułatwienia prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej Klientów, do którego dostęp uzyskuje się za pośrednictwem Panelu Klienta osadzonego na indywidualnej subdomenie Awizacje.com.
    2. CENNIK – cennik planów Subskrypcji stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
    3. DOKUMENTACJA – opis funkcjonalności, możliwości, zasad działania, narzędzi i innych elementów Aplikacji dostępny na stronie Aplikacji.
    4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dla której korzystanie z Aplikacji Internetowej związane jest bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. niebędąca w tym wypadku konsumentem); (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę o Świadczenie Usług albo korzystająca lub zamierzająca korzystać z Aplikacji. Przez Klienta rozumie się również podmioty korzystające z Aplikacji z upoważnienia Klienta.
    5. KLIENT NA PRAWACH KONSUMENTA – Klient będący osobą fizyczną, dla której korzystanie z Aplikacji Internetowej jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    6. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
    7. PANEL KLIENTA – oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i hasłem zbiór zasobów i funkcjonalności dostępnych dla Klienta w Aplikacji.
    8. REGULAMIN – niniejszy regulamin korzystania z Aplikacji Internetowej.
    9. SUBSKRYPCJA – odpłatny dostęp do Aplikacji za uiszczaną cyklicznie przez Klienta opłatą, zgodnie z przyjętym okresem rozliczeniowym, na warunkach wskazanych w Regulaminie oraz w Cenniku.
    10. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG, UMOWA – umowa zawierana przez Klienta i Usługodawcę, której przedmiotem są usługi świadczone drogą elektroniczną w zakresie dostępu do Aplikacji Internetowej na warunkach wskazanych w Regulaminie.
    11. USŁUGODAWCA – Tomasz Fudala prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Tomasz Fudala BTF PROJECTING wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Żwirowa 1, 87-300 Brodnica, NIP: 8741504206, REGON: 871676898, adres poczty elektronicznej: biuro@awizacja.com.
    12. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).

2) OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z APLIKACJI INTERNETOWEJ

  1. Korzystać z Aplikacji Internetowej na warunkach wskazanych w Regulaminie może każdy Klient, który zawarł Umowę o Świadczenie Usług.
  2. Klient obowiązany jest do korzystania z Aplikacji Internetowej w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i tematyką, zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz Dokumentacją, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, danych osobowych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Klientów oraz osób trzecich. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Klientowi zabrania się wykorzystywania Aplikacji do wysyłania niezamówionych informacji handlowych (spam).
  3. Dla prawidłowego korzystania z Aplikacji Internetowej, niezbędne może okazać się spełnienie następujących wymogów technicznych: (1) komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome albo Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
  4. Korzystanie z Aplikacji Internetowej wiąże się ze standardowymi zagrożeniami występującymi w sieci Internet. Podstawowym zagrożeniem każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną, jest możliwość "zainfekowania" systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju złośliwe oprogramowanie tworzone głównie w celu wyrządzania szkód lub uzyskania nieuprawnionego dostępu do danych Klienta. Dla uniknięcia zagrożeń z tym związanych, Usługodawca zaleca, aby Klient zaopatrzył swój sprzęt, który wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy i stale go aktualizował, instalując jego najnowsze wersje, a także aktualizował na bieżąco przeglądarkę internetową oraz system operacyjny swojego urządzenia końcowego.

3) ODPOWIEDZIALNOŚĆ USŁUGODAWCY

  1. Usługodawca odpowiada wyłącznie za należyte prowadzenie Aplikacji Internetowej. Za pośrednictwem Aplikacji Klient uzyskuje dostęp do określonych narzędzi technicznych, jednak Usługodawca nie ma obowiązku nadzorować i weryfikować sposobu korzystania przez Klienta z tych narzędzi, a także nie ma obowiązku sprawdzać poprawności i rzetelności danych wprowadzanych przez Klienta do systemu Aplikacji Internetowej. Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności względem Klienta za szkody wynikające z niepoprawności tych danych, co nie wyłącza ani nie ogranicza ewentualnej odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klientów na Prawach Konsumenta przewidzianej bezwzględnie wiążącymi przepisami prawa.
  2. Usługodawca nie weryfikuje treści zamieszczanych przez Klientów w Aplikacji Internetowej. Usługodawca zgodnie z prawem nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli nie wiedział o bezprawnym charakterze tych treści lub związanej z nimi działalności, a w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia albo zawiadomienia go o ich bezprawności, podejmie niezwłocznie stosowne kroki w celu uniemożliwienia dostępu do tych treści.
  3. Usługodawca podejmuje należyte starania, aby korzystanie z Aplikacji Internetowej było zrozumiałe i przejrzyste dla Klientów, jednak nie może zagwarantować, że każdy Klient będzie potrafił obsługiwać samodzielnie Aplikację albo że okaże się ona przydatna w osiągnięciu celów oczekiwanych przez Klienta. Usługodawca udostępnia Aplikację w formie, w jakiej została ona dostarczona i nie czyni żadnych dorozumianych lub wyrażonych otwarcie zapewnień co do jej użyteczności do konkretnych zastosowań, co nie wyłącza ani nie ogranicza ewentualnej odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klientów na Prawach Konsumenta za nienależyte spełnienie świadczenia, przewidzianej przez bezwzględnie wiążące przepisy prawa.

4) ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG, ZAKUP SUBSKRYPCJI

  1. Poniżej przedstawione zasady odpłatności i dostępu do Aplikacji Internetowej mają zastosowanie w razie braku odmiennych ustaleń między Klientem i Usługodawcą.
  2. Zawarcie Umowy o Świadczenie Usług między Klientem i Usługodawcą jest możliwe na wszelkie prawem dopuszczalne sposoby, po nawiązaniu przez Klienta indywidualnego kontaktu z Usługodawcą, w szczególności w trybie ofertowym na skutek przyjęcia przez Klienta oferty, a jeżeli prowadzone są negocjacje (uzgodnienia) w celu zawarcia Umowy, to gdy Klient i Usługodawca dojdą do porozumienia co do wszystkich jej postanowień, które były przedmiotem negocjacji (uzgodnień).
  3. Usługodawca po zawarciu Umowy przygotowuje dla Klienta dostęp do Aplikacji (konfiguracja). W tym celu Usługodawca dokonuje instalacji Aplikacji na indywidualnej subdomenie Awizacje.com, utworzonej zgodnie z ustaleniami z Klientem, a także przekazuje Klientowi dane dostępowe do Panelu Klienta. Termin przeprowadzenia konfiguracji ustalany jest indywidualnie z Klientem.
  4. Dostęp do Aplikacji Internetowej jest odpłatny, z zastrzeżeniem jednorazowego okresu demonstracyjnego, który wynosi 21 dni kalendarzowych liczonych od daty zakończenia konfiguracji, o której mowa w pkt. 4.3 Regulaminu. Okres demonstracyjny nie ulega przywróceniu ani wstrzymaniu.
  5. Po upłynięciu okresu demonstracyjnego, Umowa o Świadczenie Usług automatycznie wygasa, a dostęp do Aplikacji zostaje zawieszony, chyba że Klient zdecyduje się na zakup Subskrypcji. Zakup Subskrypcji wiąże się z przedłużeniem Umowy o Świadczenie Usług oraz odnowieniem dostępu do Aplikacji na kolejny okres, zgodny z wybranym planem Subskrypcji.
  6. Szczegółowe informacje o dostępnych planach Subskrypcji wraz z ich cenami znajdują się w Cenniku.
  7. Klient obowiązany jest dokonać płatności z góry za każdy rozpoczęty okres rozliczeniowy Subskrypcji. W zależności od wybranego planu Subskrypcji, możliwe są następujące okresy rozliczeniowe: miesięczny, kwartalny lub roczny.
  8. Po upłynięciu wybranego planu Subskrypcji, Subskrypcja zostaje automatycznie przedłużona na kolejny okres zgodny z poprzednio wybranym planem, chyba że przed zakończeniem obecnego planu Klient zgłosi Usługodawcy rezygnację z Umowy.
  9. Klient ma prawo rezygnacji z Subskrypcji w drodze wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług, które powinno zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy: biuro@awizacja.com. Okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc – ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
  10. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy o Świadczenie Usług następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu przed zawarciem Umowy oraz (2) podsumowanie ustaleń umownych w korespondencji prowadzonej drogą poczty elektronicznej.

5) DOSTĘP DO APLIKACJI, FUNKCJONALNOŚCI APLIKACJI

  1. W ramach Aplikacji Internetowej udostępniany jest Klientowi szereg narzędzi i funkcjonalności służących organizacji procesów transportowych zachodzących w przedsiębiorstwie Klienta. Aplikacja może pomagać Klientowi w tworzeniu harmonogramu dostaw i wysyłek z przedsiębiorstwa, a także tworzenia i przekazywania zleceń transportowych dla firm przewozowych.
  2. Szczegółowy opis funkcjonalności Aplikacji i zasad jej działania dostępny jest w Dokumentacji, w tym również w ramach komunikatów, wytycznych i informacji wyświetlanych w trakcie korzystania z Aplikacji przez Klienta.
  3. Zakres funkcjonalności Aplikacji może być ograniczony przez okres demonstracyjny, o którym mowa w pkt. 4.4 Regulaminu.
  4. Korzystanie z Aplikacji możliwe jest po (1) przejściu do indywidualnej subdomeny Awizacje.com utworzonej dla Klienta oraz (2) zalogowaniu do Panelu Klienta za pomocą danych dostępowych otrzymanych od Usługodawcy. Klient ma prawo zmienić dane dostępowe do Panelu Klienta w każdej chwili po zalogowaniu do Aplikacji.
  5. Klient obowiązany jest zapewnić, że stosowane hasło logowania do Aplikacji będzie odpowiednio złożone i nie będzie powtórzeniem hasła stosowanego przez Klienta do logowania na innych stronach i aplikacjach w Internecie.
  6. Klient obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Panelu Klienta w razie ich zmiany.
  7. Klient obowiązany jest do utrzymania danych dostępowych do Panelu Klienta i Aplikacji w tajemnicy przed osobami trzecimi. Klientowi zabrania się udzielania dostępu do Panelu Klienta i Aplikacji osobom trzecim, w tym poprzez najem lub użyczenie, z zastrzeżeniem wyjątku wskazanego w pkt. 5.7 niżej.
  8. Klient ma prawo umożliwić korzystanie z Aplikacji upoważnionym przez siebie osobom trzecim pozostającym z nim w relacjach zawodowych (np. pracownikom, współpracownikom, kontrahentom Klienta), generując dla nich osobne subkonta w Panelu Klienta, wyłącznie w zakresie prowadzonych przez te osoby czynności zawodowych pozostających w związku z działalnością gospodarczą Klienta. Klient może różnicować zakres uprawnień w Aplikacji dla poszczególnych subkont.
  9. W przypadku upoważnienia przez Klienta innej osoby do korzystania z Panelu Klienta, Klient ponosi odpowiedzialność za działania i zaniechania tej osoby jak za działania i zaniechania własne. Klient, który upoważnia inną osobę do korzystania z Panelu Klienta, obowiązany jest związać taką osobę niniejszym Regulaminem oraz dbać o przestrzeganie przez nią niniejszego Regulaminu.
  10. Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia korzystania z Aplikacji przez Klienta w następujących przypadkach:
    1. gdy Klient narusza niniejszy Regulamin (w szczególności warunki licencyjne Aplikacji) pomimo upomnienia ze strony Usługodawcy;
    2. gdy Klient zalega z jakimikolwiek płatnościami na rzecz Usługodawcy;
    3. gdy działania Klienta naruszają renomę Usługodawcy lub Aplikacji pomimo upomnienia ze strony Usługodawcy.
  11. Zawieszenie korzystania z Aplikacji może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony. W czasie zawieszenia korzystania z Aplikacji niemożliwe jest zalogowanie się do Panelu Klienta. Klient obowiązany jest niezwłocznie podjąć kroki w celu usunięcia przyczyny zawieszenia usług oraz do poinformowania Usługodawcy o ustaniu tej przyczyny. Usługodawca odblokowuje dostęp do Aplikacji w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o ustaniu przyczyn jego zawieszenia.
  12. Usługodawca w przypadku zawieszenia korzystania z Aplikacji trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Klientowi Umowę o Świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia. Klientowi nie przysługuje prawo do otrzymania zwrotu płatności za niewykorzystany okres korzystania z Aplikacji, chyba że wypowiedzenie nastąpiłoby z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie wyłącza ani nie ogranicza prawa odstąpienia od umowy przysługującego Klientom na Prawach Konsumenta zgodnie z pkt. 9 Regulaminu.
  13. Wypowiedzenie lub rozwiązanie w jakimkolwiek trybie Umowy o Świadczenie Usług wiąże się z usunięciem instalacji Aplikacji osadzonej na subdomenie Klienta, co pociąga za sobą usunięcie wszelkich danych wprowadzonych przez Klienta do Aplikacji. Jednocześnie usunięcie Aplikacji pozostaje bez uszczerbku dla możliwości dalszego przetwarzania danych Klienta przez Usługodawcę w innych celach niż świadczenie usług, w celach i na zasadach wskazanych w polityce prywatności Aplikacji Internetowej.

6) PRZERWY I AWARIE TECHNICZNE, DOSTĘP DO DANYCH

  1. Usługodawca dokłada należytych starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Aplikacji Internetowej. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Aplikacji Internetowej, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS – distributed denial of service) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Aplikacji. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe i uzasadnione działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu.
  2. Usługodawca informuje niezwłocznie Klientów o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia.
  3. Poza przerwami spowodowanymi błędami i awariami technicznymi mogą wystąpić także inne przerwy techniczne, w czasie których Usługodawca podejmuje działania mające na celu rozwój Aplikacji oraz jej zabezpieczenie przed przyszłymi błędami i awariami technicznymi.
  4. Usługodawca planuje przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Klientów, w szczególności aby planowane były na pory o zmniejszonym natężeniu ruchu (np. godziny nocne) i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest informować Klientów o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także czas trwania planowanej przerwy.
  5. Usługodawca ze względów technicznych nie może zagwarantować Klientowi, że dane przechowywane w ramach Aplikacji będą dostępne do wglądu przez okres dłuższy niż 2 lata od chwili ich utworzenia. Klient ma obowiązek regularnej archiwizacji przechowywanych w Aplikacji danych i tworzenia kopii zapasowych na wypadek ich utraty.
  6. Usługodawca nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikających z wszelkich błędów, awarii technicznych oraz przerw technicznych, a także niedostępności danych, o których mowa w niniejszym punkcie 6. Regulaminu. Zastrzeżenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie wyłącza ani nie ogranicza ewentualnej odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta na Prawach Konsumenta za wyrządzone szkody lub nienależyte spełnienie świadczenia, przewidzianej przez przepisy bezwzględnie wiążącego prawa.

7) KONTAKT Z USŁUGODAWCĄ

Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest poczta elektroniczna (e-mail: biuro@awizacja.com), za pośrednictwem której Klienci mogą kontaktować się z Usługodawcą w sprawach dotyczących działania Aplikacji Internetowej, a także zasięgnąć pomocy i wsparcia technicznego. Klienci mogą również skontaktować się z Usługodawcą na inne prawnie dopuszczalne sposoby, korzystając z danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.


8) REKLAMACJE DOTYCZĄCE APLIKACJI INTERNETOWEJ

  1. Usługodawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług. Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta są w takim wypadku określone powszechnie obowiązującymi przepisami polskiego prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
  2. Reklamacje związane z działaniem Aplikacji Internetowej można składać na przykład drogą poczty elektronicznej (mailowo) na adres: biuro@awizacja.com.
  3. Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) oczekiwań Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednak mogą wpłynąć na końcową decyzję Usługodawcy co do oceny zasadności reklamacji Klienta.
  4. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

9) USTAWOWE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Zawarte w niniejszym punkcie 9. Regulaminu postanowienia stosuje się wyłącznie do Klientów na Prawach Konsumenta.
  2. Klient na Prawach Konsumenta może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w pkt. 9.3 oraz kosztów określonych w pkt. 9.5 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia do Usługodawcy przed jego upływem. Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w odniesieniu do Umowy o Świadczenie Usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  5. W przypadku usługi, której wykonywanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu na odstąpienie od umowy, Klient, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy, ma obowiązek zapłaty za usługi spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu wykonanej usługi, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa wykonanej usługi.
  6. Termin na odstąpienie od Umowy o Świadczenie Usług biegnie od dnia zawarcia Umowy.

10) POSTANOWIENIA DODATKOWE

  1. Niniejszy punkt 10. Regulaminu i wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wszystkich Klientów, z wyłączeniem jednak Klientów na Prawach Konsumenta.
  2. Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie takiego Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
  3. Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Klienta. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do zawieszenia korzystania z Aplikacji na czas trwania weryfikacji.
  4. Usługodawca nie gwarantuje Klientowi, że Aplikacja jest wolna od błędów lub że Klient będzie w stanie obsługiwać Aplikację bez problemów i zakłóceń. Ponadto, z uwagi na ciągły rozwój nowych technik włamywania się i atakowania sieci internetowej, Usługodawca nie może zagwarantować, że Aplikacja będzie wolna od podatności na włamania lub ataki, w związku z czym Usługodawca nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzeń tego typu.
  5. Usługodawca nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza uzasadnioną kontrolą Usługodawcy.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jedynie do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Klienta opłat za korzystanie z Aplikacji Internetowej za okres ostatniego roku, a w przypadku braku opłat – do wysokości jednego tysiąca złotych. Usługodawca ponosi wobec Klienta odpowiedzialność tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
  7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem, w przypadku braku możliwości ich polubownego rozwiązania, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

11) PRAWA AUTORSKIE DO APLIKACJI

  1. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Aplikacji Internetowej jako całości oraz jej poszczególnych elementów, treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w ich ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich (od których Usługodawca posiada stosowne zezwolenia) i objęte są ochroną przepisów prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Aplikacji obejmuje wszystkie formy jej wyrażenia.
  2. Struktura, organizacja oraz kod źródłowy Aplikacji Internetowej są wartościową tajemnicą handlową Usługodawcy i jego dostawców. Aplikację należy traktować podobnie jak każdy inny utwór podlegający ochronie prawnoautorskiej. Klient nie ma prawa kopiować Aplikacji Internetowej, Panelu Klienta oraz Dokumentacji, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa. Klient zobowiązuje się także nie modyfikować, adaptować, tłumaczyć, odkodowywać, dekompilować, dezasemblować lub w jakikolwiek inny sposób starać się ustalić kod źródłowy Aplikacji Internetowej, za wyjątkiem przypadków dozwolonych przepisami bezwzględnie wiążącego prawa.
  3. Poszczególne elementy Aplikacji Internetowej mogą podlegać odrębnym regulaminom i licencjom korzystania – w takim wypadku Klient obowiązany jest ich także przestrzegać. Usługodawca zastrzega sobie również możliwość indywidualnego ustalenia warunków licencyjnych z Klientem w drodze odrębnej umowy pisemnej.
  4. Klient korzystający z Aplikacji Internetowej nie otrzymuje żadnych praw autorskich. Klientowi, z chwilą zawarcia Umowy, udzielana jest jedynie – na warunkach wskazanych w Regulaminie – niezbywalna i niewyłączna licencja uprawniająca go do korzystania z Aplikacji Internetowej, w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i tematyką, z niniejszym Regulaminem oraz Dokumentacją, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, danych osobowych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Klientów oraz osób i podmiotów trzecich. Licencja na korzystanie z Aplikacji udzielana jest wyłącznie na czas trwania Umowy o Świadczenie Usług.
  5. Licencja nie upoważnia Klienta do sprzedaży, najmu, pożyczania, dzierżawy, sublicencjonowania oraz użyczania Panelu Klienta oraz Aplikacji zarówno jako całości, jak i ich poszczególnych elementów.
  6. Usługodawca może wypowiedzieć licencję ze skutkiem natychmiastowym w wypadku, gdy Klient narusza niniejszy Regulamin lub inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa. Wypowiedzenie licencji skutkuje zawieszeniem korzystania z Panelu Klienta zgodnie z pkt. 5.10 i dalszymi Regulaminu.
  7. Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

12) DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez administratora w Aplikacji, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Aplikacji plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Aplikacji Internetowej jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z Aplikacji Internetowej jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie Umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
  2. Korzystanie z Aplikacji Internetowej może wiązać się z koniecznością powierzenia Usługodawcy przez Klienta danych osobowych należących do osób trzecich, których dane Klient wprowadza samodzielnie do Aplikacji. Kwestie dotyczące powierzenia przetwarzania danych osobowych reguluje umowa powierzenia danych stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. Klient, wprowadzając do Aplikacji Internetowej jakiekolwiek dane dotyczące osób trzecich, w tym swoich pracowników, współpracowników, zleceniobiorców i kontrahentów, obowiązany jest zapewnić, że zostały one przez niego pozyskane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz że względem tych osób spełnione zostały wszelkie konieczne obowiązki informacyjne albo też odebrane zostały wszelkie konieczne zgody i zezwolenia umożliwiające przechowywanie ich danych w systemie Aplikacji Internetowej. Klient odpowiedzialny jest przed Usługodawcą za wszelkie możliwe szkody wyrządzone Usługodawcy i Aplikacji na skutek roszczeń wywołanych przechowywaniem danych osobowych osób, które Klient pozyskał, przetwarzał lub zamieścił w Aplikacji w sposób nieuprawniony.

13) POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane na podstawie niniejszego Regulaminu zawierane są w języku polskim.
  2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się nieważne w całości lub w części, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, Usługodawca i Klient zaś zobowiązują się na wniosek któregokolwiek z nich do zastąpienia nieważnych postanowień postanowieniami, których moc prawna i skutek ekonomiczny są najbardziej zbliżone do postanowień zastępowanych.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany w zakresie oferty świadczonych usług; zmiany Cennika; zmiany sposobów lub terminów płatności; poprawy jakości obsługi i bezpieczeństwa Klientów; doprecyzowania aktualnych postanowień Regulaminu; zmiany danych kontaktowych lub identyfikacyjnych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
    1. W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o tych zmianach (np. drogą poczty elektronicznej na podany w Panelu Klienta adres e-mail) i nie wypowiedział Umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Klient może również wcześniej zatwierdzić nową wersję Regulaminu, logując się do Panelu Klienta oraz akceptując przedstawione zmiany.
    2. W pozostałym zakresie zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.





Dziękujemy za uważną lekturę!
W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.
Zapraszamy do współpracy,
Zespół Awizacje.com




ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMINU

UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH



Klient (dalej zwany: "Powierzającym") oraz Usługodawca (dalej zwany: "Procesorem") postanawiają, że w celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, a w szczególności przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych), zwanego dalej RODO, jak również w celu właściwej realizacji postanowień niniejszego Regulaminu, Powierzający powierza Procesorowi dane osobowe osób trzecich do przetwarzania w celu świadczenia przez Procesora usług wskazanych w Regulaminie, w zakresie i na zasadach określonych niniejszą umową powierzenia (dalej zwana: "Umową Powierzenia") oraz z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.

  1. Powierzający oświadcza, że powierzone Procesorowi do przetwarzania dane osobowe zgromadził zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz że jest ich administratorem.
  2. Procesor oświadcza, że zobowiązuje się do wykorzystania danych osobowych wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w Regulaminie.
  3. Podany niżej zakres przetwarzanych danych osobowych jest zakresem maksymalnym, co oznacza, że nie w każdym przypadku wskazane dane osobowe będą faktycznie powierzane do przetwarzania Procesorowi przez Powierzającego (uzależnione jest to m. in. od zakresu usług wchodzących w skład zawartej przez strony umowy).
  4. Zakres przetwarzanych danych osobowych może obejmować:
    1. imiona i nazwiska/nazwy firm, numery NIP, adresy, numery telefonów oraz adresy poczty elektronicznej klientów i kontrahentów Powierzającego, które wprowadzone są przez Powierzającego do Aplikacji w trakcie korzystania z usług Procesora lub też wprowadzane są przez Procesora do Aplikacji na życzenie Powierzającego;
    2. imiona i nazwiska, adresy, numery telefonów oraz adresy poczty elektronicznej pracowników, współpracowników, zleceniobiorców i innych zatrudnianych przez Powierzającego osób, których dane zostały wprowadzone przez Powierzającego lub też przez Procesora na życzenie Powierzającego w związku z koordynacją zleceń transportowych dodawanych do systemu Aplikacji – oraz w związku z udzieleniem tym osobom dostępu do Aplikacji w przewidzianym Regulaminem zakresie;
    3. oraz możliwe inne dane niezbędne do korzystania z funkcjonalności Aplikacji, w zakresie, w jakim funkcjonalności te wymagają podania tych danych przez Powierzającego, o czym Powierzający informowany jest w trakcie korzystania z Aplikacji.
  5. Dane powierzane są przez Powierzającego wyłącznie w celu:
    1. prawidłowego wykonania przez Procesora umowy zawartej z Powierzającym, w tym Umowy o Świadczenie Usług (dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy) – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO.
    2. ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jakie może podnosić Powierzający lub osoby, których dane dotyczą, w stosunku do Procesora lub jakie mogą być podnoszone przez Procesora (dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Procesora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń, przy czym podstawowy termin przedawnienia roszczeń w prawie cywilnym wynosi sześć lat) – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
  6. Procesor przetwarza powierzone mu dane osobowe wyłącznie na podstawie udokumentowanego polecenia Powierzającego, jakim jest niniejsza Umowa Powierzenia. Powierzający wyraża niniejszym ogólną zgodę na korzystanie przez Procesora z usług innych podmiotów przetwarzających powierzone mu dane (tzw. podpowierzenie).
  7. Procesor zapewnia, że korzystanie z usług innego podmiotu przetwarzającego będzie miało miejsce jedynie gdy będzie ono niezbędne do realizacji Umowy Powierzenia lub Umowy o Świadczenie Usług oraz jedynie w zakresie i na czas niezbędny do realizacji tego celu oraz zgodnie z tymi umowami. Procesor może w tym zakresie korzystać z usług dostawców zaopatrujących go w rozwiązania techniczne oraz informatyczne umożliwiające mu prowadzenie działalności gospodarczej i świadczenie usług (np. dostawcy serwera i hostingu, dostawcy poczty elektronicznej, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielenia wsparcia technicznego Procesorowi).
  8. Procesor zobowiązuje się, jeszcze przed przystąpieniem do przetwarzania danych osobowych, do ich zabezpieczenia poprzez wdrożenie i utrzymywanie środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających odpowiedni stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanemu z przetwarzaniem danych osobowych, o których mowa w art. 32 rozporządzenia RODO, odpowiednich do rodzaju przetwarzanych danych.
  9. Procesor zobowiązuje się dołożyć należytej staranności przy przetwarzaniu powierzonych danych osobowych. W szczególności natomiast Procesor zobowiązuje się, w miarę swych możliwości, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomagać Powierzającemu w spełnianiu obowiązków nałożonych na niego na podstawie art. 32-36 rozporządzenia RODO, a także w odpowiadaniu na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania przez nią jej uprawnień.
  10. Procesor zobowiązuje się do nadania upoważnień do przetwarzania danych osobowych wszystkim osobom, które będą przetwarzały powierzone dane w celu realizacji Umowy Powierzenia w jego imieniu.
  11. Procesor zobowiązuje się zapewnić zachowanie w tajemnicy przetwarzanych danych przez osoby, które upoważnia do przetwarzania danych osobowych w celu realizacji Umowy Powierzenia, zarówno w trakcie zatrudnienia ich przez Procesora, jak i po ustaniu zatrudnienia.
  12. Procesor po zakończeniu świadczenia usług związanych z przetwarzaniem usuwa wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego nakazują przechowywanie danych osobowych.
  13. Procesor oświadcza, że każda osoba (np. pracownik etatowy, osoba świadcząca czynności na podstawie umów cywilnoprawnych, inne osoby pracujące na rzecz Procesora), która zostanie dopuszczona do przetwarzania danych powierzonych przez Procesora, zostanie zobowiązana do zachowania tych danych w tajemnicy. Tajemnica ta obejmuje również wszelkie informacje dotyczące sposobów zabezpieczenia powierzonych do przetwarzania danych osobowych.
  14. Procesor zobowiązuje się niezwłocznie zawiadomić Powierzającego:
    1. o każdym prawnie umocowanym żądaniu udostępnienia danych osobowych właściwemu organowi państwa, chyba że zakaz zawiadomienia wynika z przepisów prawa, a szczególności przepisów postępowania karnego, gdy zakaz ma na celu zapewnienia poufności wszczętego dochodzenia;
    2. o każdym nieupoważnionym dostępie do danych osobowych;
    3. o każdym żądaniu otrzymanym od osoby, której dane przetwarza, powstrzymując się jednocześnie od odpowiedzi na żądanie;
    4. o wszczęciu u Procesora kontroli sposobu przetwarzania powierzonych danych osobowych;
    5. o każdej wątpliwości dotyczącej wydanego mu przez Powierzającego polecenia, jeżeli w jego ocenie będzie ono stanowić naruszenie rozporządzenia RODO.
  15. Procesor udostępnia Powierzającemu na jego żądanie wszelkie informacje niezbędne do wykazania, że spełnił obowiązki nakładane przez niego na mocy Umowy Powierzenia, jak i przepisów rozporządzenia RODO.